اسلات هواپیما چیست؟
اسلات ها قابلیت ارتقاء و بلند شدن در لبه بال بال برخی هواپیماهای بال ثابت را دارند. هدف آنها افزایش آسانسور در عملیات با سرعت کم مانند برخاستن ، صعود اولیه ، نزدیک شدن و فرود است. ... اسلاید اغلب توسعه یافته و جمع با استفاده از دیسک هیدرولیکی یا الکتریکی شده.قسمتی که در لبه جلویی قرار دارد اسلات نامیده می شود ، در حالی که قسمتی که در لبه عقب قرار دارد فلپ نامیده می شود. فلپ ها و تخته ها در امتداد خطوط فلزی ساخته شده در بال حرکت می کنند. ... علاوه بر این ، مساحت بزرگ فلپ که از عقب طراحی شده است ، کشش هواپیما را افزایش می دهد. این امر به فرود سرعت هواپیما کمک می کند.انواع اسلات چیست؟اسلات ها به سه نوع ثابت (اسلات) ، اتوماتیک و برقی طبقه بندی می شوند.
تخته های لبه پیشرو همان هدف را دارند ، با این تفاوت که تخته ها متحرک هستند و می توانند در صورت عدم نیاز جمع شوند. در برخی از هواپیماها ، نرده های لبه جلو به صورت خودکار کار می کنند و در پاسخ به نیروهای آیرودینامیکی که در زاویه حمله بالا وارد عمل می شوند ، مستقر می شوند.اسلات در مقابل شکافها
یک شکاف slotبدون یک تخته ثابت در جلوی آن وجود نخواهد داشت. در طول پروازهای کم سرعت ، با بینی بالا در زوایای بالای حمله ، هوا نیز می تواند از طریق شکاف جریان یابد. این در واقع دو بال ایجاد می کند. هوا از روی تخت خارجی عبور می کند ، اما از طریق شکاف و از بال اصلی نیز عبور می کند.آیا اسلات ها کشش را افزایش می دهند؟
پاسخ: تخته های لبه بال بال اجازه می دهد تا هواپیما با سرعت کمتری بلند شود و فرود بیاید. هنگامی که طولانی می شوند ، جریان هوا را تغییر می دهند تا بال بتواند با سرعت کمتر بالابر بیشتری ایجاد کند. برای پروازهای با سرعت بالا ، آنها برای کاهش کشش عقب کشیده می شوند.
دقت کنید تخته های لبه پیشرو همان هدف را دارند ، با این تفاوت که تخته ها متحرک هستند و می توانند در صورت عدم نیاز جمع شوند. در برخی از هواپیماها ، نرده های لبه جلو به صورت خودکار کار می کنند و در پاسخ به نیروهای آیرودینامیکی که در زاویه حمله بالا وارد عمل می شوند ، مستقر می شوند.
پس تفاوت انها چیست شکاف لبه اصلی در اصل باز شدن در جهت پهلو در بال است. تخته ها سطوح آیرودینامیکی در لبه جلویی هستند ، که هنگام استقرار به بال اجازه می دهد در زاویه حمله بالاتری عمل کند. هنگام نصب ، اسلات یک شکاف بین خود و بال باز می کند.در برخی از هواپیماها ، تخته ها ثابت هستند ، که شکافی بین بال و تخت باز می کند. در این مورد ، اصطلاحات slot و slat به جای یکدیگر استفاده می شوند.من می خواهم بدانم تفاوت بین اسلات ها و فلپ ها و مکانیزم اسلات ها چیست .فلپ ها نوعی وسیله بلند هستند که برای کاهش سرعت توقف بال هواپیما در وزن معین استفاده می شود. فلپ ها معمولاً در لبه های عقب هواپیماهای بال ثابت نصب می شوند. از فلپ ها برای کاهش فاصله برخاستن و فاصله فرود استفاده می شود. فلپ ها همچنین باعث افزایش کشش می شوند بنابراین در صورت عدم نیاز جمع می شوند.Slat یک نسخه قابل جمع شدن از دستگاهی است که به "slot edge edge" معروف است. در اصل یک شکاف درست پشت لبه جلو است.
هنگامی که هواپیما به آهستگی پرواز می کند ، احتمالاً برای حفظ سطح پرواز تا حدی بینی به بالا است ، یا در حال فرود است ، یا جایی در بین آن است. در هر صورت ، هوا با زاویه بالاتری نسبت به زمانی که هواپیما رو به جلو است و مستقیماً با سرعت بالا پرواز می کند ، به بال برخورد می کند. زاویه ای که هوا با بال برخورد می کند زاویه حمله نامیده می شود.
در سطح بال ، لایه ای از هوای آهسته به نام لایه مرزی وجود دارد که در اثر اصطکاک بین بال و هوا ایجاد می شود. این لایه مرزی باعث می شود بال ضخیم تر از حد خود به نظر برسد ، مخصوصاً به سمت عقب ، زیرا هوا به سمت پشت جمع می شود. جریان هوای سریعتر ترجیح می دهد در اطراف این لایه مرزی به جای آن از طریق/در اطراف فویل عبور کند ، بدین معنا که هوا با سرعت کم کمتر چرخانده می شود و بنابراین مکش کمتری در بالای فویل ایجاد می کند.
در لبه عقب ، این لایه مرزی در تلاطم خاتمه می یابد و مکش بیشتری در پشت ایجاد می کند. بدیهی است که به دلیل انحنای ایرفویل ، قسمت بالایی بال بال بیشتر به سمت عقب و کمتر به سمت بالا زاویه دارد ، بنابراین مکش در آن ناحیه کشش و بلند شدن کمتری را نسبت به مکش بیشتر به جلو ایجاد می کند.
در واقع ، به دلیل لایه مرزی ، جریان هوا در اطراف بال "قسمت بالای بال بال" را بیشتر از آنچه که واقع است "می بیند". "شکل" بال ایجاد شده در بالا صاف تر است و باعث ایجاد آسانسور کمتری می شود و دارای لبه انتهایی آشکارتر و تندتری است که کشش بیشتری ایجاد می کند.
در زاویه حمله بیشتر که در بالا ذکر شد ، لایه مرزی بالای بال حتی ضخیم تر است ، زیرا ، همانطور که می توانید حدس بزنید ، جریان هوا در اطراف بال در سفر دشوارتر کندتر می شود. سرانجام ، در قسمت بسیار عقب ، جهت جریان هوا در لایه مرزی ممکن است معکوس شود ، (این همان چیزی است که جداسازی جریان نامیده می شود) تلاطم بیشتری ایجاد کرده و مکش را در آن منطقه بیشتر می کند و چیزی که بد است را بدتر می کند.
با افزایش زاویه حمله ، لایه مرزی ضخیم تر می شود و ناحیه جریان جدا شده به جلو گسترش می یابد ، سرانجام زمانی می رسد که بال آنقدر برآمده می شود که دیگر افزایش لیفت را ایجاد نمی کند ، بلکه مقدار زیادی تولید می کند. از کشیدن این یک غرفه است.
شکافی که در پشت تخت گسترده قرار دارد ، هوای سریع تری را وارد می کند ، سرعت را افزایش می دهد و بنابراین لایه مرزی را نازک می کند.
بنابراین ، تفاوت بین فلپ و اسلات چیست؟
فلپ ها هوایی را که در حال عبور از بال به سمت پایین است منحرف می کند. توری ها باعث می شوند هوای تازه بر روی بال جریان یابد. (توجه: فلپ هایی با شکاف در آنها وجود دارد. این شکافها همانند اسلات کار می کنند.)
فلپ ها می توانند در زاویه حمله صفر کار کنند. اسلات ها نمی توانند.
همچنین ، فقط یک توضیح برای OP در مورد "افتادگی". افتادگی لبه اصلی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. این باعث می شود هوا با زاویه بالای حمله ، سفری نرم تر بر روی بال داشته باشد و بالابر را افزایش دهد. اما در زوایای پایین ، بالابر منفی تولید می کند .....فلپ های کروگر دستگاه هایی با بالابر بالا هستند که در تمام یا بخشی از لبه بال بال برخی هواپیماها نصب شده اند. اثر آیرودینامیکی فلپ های کروگر مشابه اسلات ها است. با این حال ، آنها متفاوت استفاده می شود. فلپ های کروگر در سطح زیرین بال نصب شده و در لبه های جلویی آنها به صورت لولا متصل شده اند. محرک ها فلپ را از سطح زیر بال به سمت پایین و جلو باز می کنند و بدین ترتیب ارتفاع بال را افزایش می دهند که به نوبه خود افزایش را افزایش می دهد.